Home Service en contact

DigiD aanvragen en activeren

U gebruikt DigiD om in te loggen en uw pensioengegevens te bekijken. Hiermee laat u ons zien dat u het bent. U kunt misschien wat hulp gebruiken bij het inloggen. Of bij het instellen van uw DigiD. Klik op het onderdeel waar u meer over wil weten en lees de uitleg.

Nog geen DigiD? Vraag deze dan nu aan bij de Rijksoverheid.


 

Direct inloggen met DigiD

Wat nodig is om in te loggen met DigiD

Inloggen kan op verschillende manieren. U kunt bijvoorbeeld via de computer inloggen. Maar het kan ook op uw telefoon of tablet. U kiest zelf wat voor u het makkelijkst is. Hieronder staat wat u minimaal nodig hebt om in te kunnen loggen:

 

Een actief DigiD-account

Op de website van DigiD vindt u informatie over het aanvragen en activeren van een DigiD-account.

Een mobiele telefoon of tablet (met simkaart) 

met daarop iOS of Android.

Een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart

U voegt 1 keer een ID-check van een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart toe in de DigiD app. Dit is nodig omdat uw gegevens bij PPF APG privacygevoelig zijn.

De DigiD app (aanbevolen)

Deze app is gratis te downloaden op Google Play of in de App Store. Het gebruiken van de DigiD app maakt inloggen makkelijker en veiliger. U hoeft dan niet meer het inloggen met 2 stappen te activeren. In de DigiD app voegt u ook makkelijk de ID-check van een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart toe.

'Sms-controle' toegevoegd aan uw DigiD-account (aanbevolen)

Wilt u weten hoe dit moet? Volg dan de 3 stappen hieronder.

Bij veel organisaties kunt u binnenkort niet meer inloggen met alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord. U heeft dan altijd uw telefoon of tablet met simkaart nodig om te laten zien dat u het bent. Daarnaast moet u ook 1 keer een ID-check toevoegen van een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Om dit te kunnen doen, moet u een 'sms-controle' toevoegen aan uw DigiD-account. Hieronder leest u hoe u dit doet.   

U kunt alleen een geldig telefoonummer gebruiken voor de sms-controle. 
  • Mobiele telefoon of tablet met een simkaart 
  • Vast telefoonnummer 
  • Buitenlands telefoonnummer
  • Log in bij DigiD
  • Klik bij 'Met gebruikersnaam en wachtwoord' op 'Meer details'
  • Kies voor 'Sms-controle aanvragen'
  • Vul uw telefoonnummer in

U krijgt binnen 3-5 werkdagen een brief van DigiD met een code op het adres waar u staat ingeschreven. Wilt u liever gesproken sms-berichten krijgen? Kies dan 'Ik wil gesproken sms-berichten ontvangen'.

Inloggen bij DigiD
  • Log in op Mijn DigiD
  • Ga naar ‘Activeringscode invoeren
  • Voer de activeringscode in die in uw brief staat, deze begint met de letter A
  • De sms-controle is nu actief
DigiD activeren

De sms-berichten die u krijgt bij het instellen van uw DigiD zijn gratis.

Heeft u een partner? Het is belangrijk dat uw partner ook sms-controle heeft toegevoegd aan het DigiD-account. Soms hebben wij ook toestemming nodig van uw partner. Dit hangt af van de keuzes die u maakt als u uw pensioen aanvraagt. 


Heeft u hulp nodig? Kijk dan op de website van DigiD.

Inloggen met DigiD bij PPF APG

U kunt op 2 manieren inloggen met DigiD bij PPF APG.

  • Met de DigiD app op uw telefoon of tablet
  • Met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord (met sms-controle)

Bij de 1e keer inloggen met DigiD moet u een ID-check van een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart toevoegen.

Heeft u hulp nodig bij het inloggen? Neem dan contact met ons op. 

E-mailadres/BSN-nummer niet herkend

Soms worden uw e-mailadres of BSN-nummer niet herkend als u wilt inloggen. Dit heeft te maken met cookies. Deze kunt u eenvoudig verwijderen op de volgende manier: 

Microsoft Internet Explorer op Windows

  • Klik rechtsboven op het tandwiel-icoon.
  • Ga naar de tab “beveiliging” en klik op “browsergeschiedenis verwijderen”.
  • Vink de optie “tijdelijke internetbestanden” aan.
  • Klik onderin op "verwijderen".
  • De stappen 1 en 2 zijn ook uit te voeren met de toetsencombinatie Ctrl + Shift + Del.

Google Chrome op Windows

  • Klik rechtsboven op het menu-icoon. Dit is een icoontje met 3 stippen boven elkaar.
  • Klik in het uitklapmenu op “geschiedenis” (Ctrl + H).
  • Klik op de knop “browsergegevens wissen”.
  • Vink in de pop-up de optie “Gecachte afbeeldingen en bestanden” aan.
  • Klik op de knop “Gegevens wissen” onderaan de pop-up.

Mozilla Firefox op Windows

  • Klik linksboven op de knop met als tekst "Firefox" om het menu uit te klappen.
  • Ga met de muis op de pijl naast de tekst “geschiedenis” staan en kies in het uitklapmenu “recente geschiedenis wissen”.
  • Kies in het pop-up venster voor de te wissen tijdsperiode: Alles.
  • Vink de optie “Cookies” en “Buffer” aan.
  • Klik linksonder op de knop “nu wissen”.
  • De stappen 1 en 2 zijn ook uit te voeren met de toetsencombinatie Ctrl + Shift + Del.

Safari op Mac

  • Klik linksboven op “Safari”.
  • Klik in het uitklapmenu op “voorkeuren”.
  • Klik in het pop-up menu op “privacy” en klik daar op “verwijder alle websitegegevens”.
  • Klik op “verwijder nu”.
  • De stappen 1 en 2 zijn ook uit te voeren met de toetsencombinatie Command + , (komma).
Deel uw mening over ppf-apg.nl.