Jullie geven ons een mooie beoordeling!

19 februari 2023

Jullie mening vinden wij belangrijk. Daarom deed PPF APG vorig jaar een online onderzoek. De resultaten gebruiken we om jullie in de toekomst nog beter te kunnen helpen en informeren. Iedereen die heeft meegedaan, bedankt!

Tevreden met de resultaten

Hieronder een overzicht van de cijfers die jullie ons gaven op verschillende onderdelen:

 Actieve deelnemersOud-deelnemersGepensioneerde deelnemers
Algemene beoordeling7,27,27,7
Vertrouwen
% (heel) veel
68%56%71%
Informatie7,27,07,5
Imago
% (zeer) positief
70%62%69%

Actieve deelnemers

De meeste deelnemers die nu pensioen opbouwen bij PPF APG zijn tevreden over ons. Ze beschrijven ons als betrouwbaar en solide. Ook hebben ze een positieve blik op hun toekomstige pensioen.

Daartegenover is er ruimte voor verbetering op het gebied van herkenbaarheid en persoonlijke communicatie. Ook is er weinig vertrouwen in het nieuwe pensioenstelsel. Dit komt doordat nog niet alles duidelijk is. Het is belangrijk dat we meer aandacht besteden aan actief en transparant communiceren over wat we voor onze deelnemers betekenen.

Oud-deelnemers

Deelnemers die vroeger pensioen hebben opgebouwd bij PPF APG zijn tevreden over ons. Ze zijn met name over de klantvriendelijkheid en ons rendement.

Waar we volgens hun meer aanacht aan kunnen besteden is de persoonlijke communicatie. Ook hebben ze meer behoefte aan ondersteuning bij de pensioenkeuzes, het plannen van hun pensioen en de overgang naar het nieuwe pensioenstelsel.

Gepensioneerde deelnemers

De gepensioneerde deelnemers zijn over het algemeen tevreden. Zij hebben een positief beeld van PPF APG. Ook hebben ze vertrouwen in ons. Dit komt vooral door goede resultaten en duidelijke communicatie.

Er valt nog winst te behalen op de communicatie over onze identiteit en het nieuwe pensioenstelsel. Het is nog niet helemaal duidelijk waar wij voor staan en mogen we vaker communiceren over onze speerpunten en voordelen. 

"Ik ben erg blij met het aantal reacties. Ruim 500 deelnemers en gepensioneerden hebben de tijd genomen om te vertellen hoe zij onze dienstverlening ervaren. En waar er ruimte is voor verbetering. Het is fijn dat deelnemers geen blad voor de mond hebben genomen. Hierdoor hebben we duidelijke verbeterpunten. We gaan dit onderzoek jaarlijks uitvoeren om onze dienstverlening persoonlijker en relevanter te maken." - Emile Toes, bestuurder PPF APG

Met ons meedenken?

Heb je ideeën hoe wij jullie nog beter kunnen helpen? Meld je dan aan voor ons klantpanel (via Mijn PPF APG)